14. 8. 2014.

VARIVO OD POVRCA SA MESOM


Dok smo ziveli u Srbiju obroke smo spremali od sezonskog povrca. Tacno se znalo, kada sta jedemo u koje doba godine. Dok sam zivela u nemacku jos sam se i pridrzavala tog pravila, jer sam volela da kupujem povrce na pijace od okolnih mestana. Dolaskom u Kanadu to se sve promenilo i prestala sam da instiktivno pratim kad je vreme za koje voce i povrce. Na pijace ne pazarim jer mi to nije izvodljivo i retko imam priliku da se domognem prizvoda sa Kanadske farme. 

Zasto sam sve ovo napisala i zbog cega je bas ovakav uvod ovog divnog obroka? Htela sam da ga nazovem "prolecno varivo" jer me je instiktivno podsetilo da sam ubacila povrce koje kod nas stize tek u prolece. Ovde ga naravno ima preko cele godine, pa sam se odlucila da ipak dobije samo naziv "varivo".


Glavni krivac za ovo divno jelo je kale. Dugo nisam znala ni da li ga ima u nasim krajevima. Onda mi je jednog dana moja hrono drugarica koja zivi u Spaniji, rekla da ga je ona imala u Srbiji gde je zivela pre i da su ga zvali "lisnati kelj" 


- 5 velikih listova kale
- 2 glavice ljubicastog luka
- 3 kelerabe 
- 500gr mesa iz krmenadle
- 1 kasika koncentrat paradajza
- so himalajksa
- zacini
- kasika ulja od kostice grozdja

Mozda ste vec i primetili da ja uvek upotrebljavam ljubicasti luk. Kod kuce da, ali na poslu uvek onaj crveni ili crni kako ga jos zovemo. Meni svako jelo spremljeno sa ljubicastim lukom ima poseban ukus i ja ga jednostavno obozavam.

E pa da krenemo sa kuvanjem, vreme je!!!

Luk iseci na sitne kockice i staviti da se dinsta na ulju i malo soli, poklopljeno. Za to vreme oprati kale i kelerabu. Kale skinuti sa drske i iseci na krace trake, a kelerabu iseci na kockice 2x2x2cm. Kada je luk postao staklast dodati meso koje je nije bas iseceno na jako male komade. Kada je meso pustilo saft dodati kale i kelerabu i sve promesati. Ako treba dodati malo vode da ne bude bez tecnosti. Dodati zacine koje vi volite. Ja nisam puno stavljala zacina jer sam htela da ostane ukus kelerabe i kale, tako da sam samo ubacila kasiku pirea od paradajza i nalila vodom da ogrezne i malo bibera. Kuvala sam na slaboj vatri dok meso nije bilo gotovo. Keleraba je dala gustinu jer je dosta ukuvala.





Нема коментара:

Постави коментар